Πες μου τι ψάχνεις στο Google, να σου πω ποιος είσαι…

Μια από τις πάμπολλες κοινωνικές μεταλλάξεις που επιφέρει η μαζική εξάπλωση της χρήσης του web, είναι…η άπλετη στο φως πλέον ανίχνευση των τάσεων της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Όλοι θέτουμε συχνά ερωτήματα σε φίλους, συγγενείς και συνεργάτες ή υποκύπτουμε σε κουτσομπολιά. Για πολλά από αυτά, ωστόσο, προστρέχουμε και στη βοήθεια του διαδικτύου.

Οι μηχανές αναζήτησης, χάρη στη δυνατότητα αυτόματης συμπλήρωσης του ερωτήματος (autocomplete) μάς αποκαλύπτουν, πλέον, τις ανησυχίες των χρηστών. Τα πράγματα, ωστόσο, τώρα γίνονται ακόμα σαφέστερα, καθώς το Google και το Bing μαρτυρούν το ακριβές ερώτημα που τίθεται με μεγαλύτερη συχνότητα. Στην πραγματικότητα οι μηχανές αναζήτησης μας δίνουν την ευκαιρία να κρυφοκοιτάξουμε τι είναι αυτό που απασχολεί τον διπλανό μας ή ολόκληρη την κοινωνία. Και τα πρότυπα που καταγράφονται είναι ομολογουμένως εξαιρετικά ενδιαφέροντα.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα των «New York Times», ανάμεσα στις ερωτήσεις που τίθενται με μεγαλύτερη συχνότητα στο ίντερνετ είναι το «πότε θα έρθει το τέλος του κόσμου», ενώ συχνά οι χρήστες θέλουν να μάθουν αν ο Νιλ Άρμστρονγκ ήταν μουσουλμάνος και κατά πόσο ο Τζορτζ Ουάσιγκτον ήταν ομοφυλόφιλος.

Για να εντοπιστούν αυτά τα ερωτήματα αρκεί κάποιος να κάνει χρήση του «autocomplete» της Google, το οποίο μπορεί να μαντέψει τι ετοιμάζεστε να ρωτήσετε με βάση τι ρώτησαν άλλοι χρήστες του web. Οι ερευνητές που μελετούν την ανθρώπινη συμπεριφορά, όπως αυτή εκδηλώνεται στο διαδίκτυο, πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη δυνατότητα αποκαλύπτει ευρύτερες κοινωνικές τάσεις.

«Η μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείς είναι ο καλύτερός σου φίλος και της μιλάς, ακόμα και για πράγματα που δεν θα τολμούσες να πεις στον κολλητό σου», λέει ο Ντάνι Σάλιβαν, αρχισυντάκτης του Search Engine Land, ιστοσελίδας με αντικείμενο τις μηχανές αναζήτησης.

Όπως αναφέρει η εκπρόσωπος Τύπου της Google Κριστίνα Ραντοσάβγεβιτς Σιλατζι, οι αναζητήσεις που μπορεί κανείς να δει, όποτε χρησιμοποιεί τη δυνατότητα αυτόματης συμπλήρωσης της ερώτησης, αντικατοπτρίζουν τα ενδιαφέροντα και τη δραστηριότητα των χρηστών του διαδικτύου. Η ανάπτυξη του συγκεκριμένου χαρακτηριστικού από την άλλη εκφράζει την επιθυμία των χρηστών για μεγάλη ταχύτητα στην εξεύρεση της απάντησης, ενώ οι μηχανές αναζήτησης την υιοθέτησαν ακριβώς για να καταστήσουν ταχύτερη την εμφάνιση των ιστοσελίδων.

Μία από τις συχνότερες ερωτήσεις είναι ποιοι από τους επώνυμους είναι ομοφυλόφιλοι, καταδεικνύοντας το ενδιαφέρον του κόσμου για την ιδιωτική ζωή των σελέμπριτι.

Πηγή: http://www.aniwthoi.net

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s