Ταινίες που πρέπει να δείτε!

1. Πριν τα Μεσάνυχτα

Before Midnight

Αισθηματική, Κοινωνική 2013, ΗΠΑ, Έγχρωμη, Διάρκεια: 108′

Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί στο αθηναϊκό κόκκινο χαλί για την πρεμιέρα του “Πριν τα Μεσάνυχτα”
Στο τρίτο και πολυαναμενόμενο μέρος της σειράς, εκτός από τον Τζέσι και τη Σελίν η κάμερα καδράρει στον περιβάλλοντα χώρο, την Ελλάδα, που γίνεται ο τρίτος “χαρακτήρας” της ταινίας. Πού βρίσκεται άραγε σήμερα, το ερωτευμένο ζευγάρι που μοιάζει να αντικατοπτρίζει τις σχέσεις των ανθρώπων που είναι σήμερα γύρω στα 40;

10+1 λόγοι για τους οποίους επιβάλλεται να δείτε την ταινία!

Οι χαρισματικοί Ethan Hawke και Julie Delpy επιστρέφουν στους ρόλους των Jesse και Celine και μοιράζονται μαζί μας το τρίτο μέρος μιας ξεχωριστής ιστορίας αγάπης.

Γυρισμένο στο αγέρωχο και ανεπιτήδευτο τοπίο της Μάνης, το «Πριν τα Mεσάνυχτα» είναι η πιο πολυαναμενόμενη ταινία του καλοκαιριού σε παραγωγή της ελληνικής εταιρείας Faliro House.

Μετά τη Βιέννη (Πριν το Ξημέρωμα) και το Παρίσι (Πριν το Ηλιοβασίλεμα), η κάμερα του Richard Linklater περιπλανιέται παρέα με τους πρωταγωνιστές από το σπίτι του αείμνηστου περιηγητή συγγραφέα Patrick Leigh Fermor στην Καρδαμύλη μέχρι την Πύλο και την Κορώνη. Σε αυτή τη γραφική διαδρομή, με φόντο την καλοκαιρινή Ελλάδα, μας αποκαλύπτεται με αφοπλιστική αμεσότητα τι επιφυλάσσει η ζωή για το ιδιαίτερο αυτό ζευγάρι.
Αυτή τη φορά, δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο…

2. Κυνηγώντας τον Δολοφόνο μου (1950)

D.O.A./Dead on ArrivalΦιλμ Νουάρ 1950, ΗΠΑ, Ασπρόμαυρη, Διάρκεια: 83′

D.O.A. είναι τα αρχικά της φράσης «Dead on arrival» που σημαίνει «Νεκρός κατά την άφιξη».

Και, κατά μία έννοια, αυτό ακριβώς συμβαίνει στο ξεκίνημα της ταινίας, ένα ξεκίνημα που δικαίως θεωρείται ως μία από τις πιο πρωτότυπες εναρκτήριες σκηνές ταινίας στην ιστορία του κινηματογράφου: Ο Φρανκ Μπίγκελοου, ένας μικροασφαλιστής του Σαν Φραντσίσκο, μπαίνει σε ένα αστυνομικό τμήμα της πόλης και καταγγέλλει ότι… τον έχουν δολοφονήσει! Χαρακτηριστικός ο εναρκτήριος διάλογος:

Μπίγκελοου: Θέλω να αναφέρω μια δολοφονία
Αστυνομικός: Ποιος δολοφονήθηκε;
Μπίγκελοου: Εγώ…

Πρωτότυπο, βέβαια, δεν είναι απλώς και μόνο το ξεκίνημα, είναι και ολόκληρη η υπόθεση της ταινίας, που δικαίως θεωρείται ως ένα από τα ωραιότερα φιλμ νουάρ που έχουν γυριστεί ποτέ. Με κεντρικό ήρωα τον «ζωντανό-νεκρό» Μπίγκελοου (ο οποίος έχει μόλις μια μέρα ζωής μπροστά του, έχοντας ανακαλύψει ότι δηλητηριάστηκε με μία τοξική ουσία που επιφέρει το θάνατο μετά από 24 ώρες), η ταινία καταγράφει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς την προσπάθειά του κεντρικού της ήρωα να ανακαλύψει τόσο τον δολοφόνο του όσο και κάποιο αντίδοτο στο δηλητήριο που εξαπλώνεται με γρήγορους ρυθμούς στον οργανισμό του.

Γνωρίστε το σκηνοθέτη

Ο Ρούντολφ Ματέ, είναι ο άνθρωπος που έμεινε στην ιστορία για την εκπληκτική φωτογραφία στη μία και μοναδική «Τζίλντα», ο κινηματογραφιστής που έκανε το σκηνοθετικό του άλμα με το «D.O. A.» το 1950 και έμεινε επίσης στην ιστορία ως ο δημιουργός ενός από τα κορυφαία φιλμ νουάρ.

Γεννημένος στην Κρακοβία, ο πολωνικής καταγωγής Ρούντολφ Μάγερ, όπως ήταν το κανονικό του όνομα, μπήκε στα κινηματογραφικά χωράφια αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο της Βουδαπέστης, πιάνοντας αρχικά δουλειά ως βοηθός κάμεραμαν στην Ουγγαρία και στη συνέχεια σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.

Το όνομά του έγινε γνωστό για πρώτη φορά στο χώρο της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας όταν προσελήφθη για να τραβήξει κάποια δευτερεύοντα πλάνα από τους Καρλ Ντράιερ και Έριχ Πρόμερ. Ο πρώτος έμεινε τόσο εντυπωσιασμένος από τη δουλειά του νεαρού Πολωνού που αμέσως τον προσέλαβε ως βασικό οπερατέρ στην ταινία του «La Passion de Jeanne d’Arc».

Επόμενος, αναπόφευκτα, σταθμός του το Χόλιγουντ, που τον κάλεσε με κάθε επισημότητα το 1935. Για δώδεκα χρόνια εργάστηκε ως διευθυντής φωτογραφίας σε δεκάδες ταινίες, κάνοντας το μεγάλο «μπαμ» με την Τζίλντα το 1946, μιας ταινίας της οποίας η ασύγκριτη ασπρόμαυρη φωτογραφία υμνήθηκε από κοινό και κριτικούς.

Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο έγινε το 1947 με την ταινία «I had to be you». Ακολούθησαν άλλες δύο μάλλον αδιάφορες ταινίες, ώσπου ήρθε το «D.O.A.» το 1950 και ο Ματέ έδειξε ότι όντως οι καλοί οπερατέρ μπορούν κάλλιστα να γίνουν εξαιρετικοί σκηνοθέτες.

Η συνέχειά του, πάντως, δεν ήταν εξίσου εντυπωσιακή. Από τις ταινίες που γύρισε τα επόμενα χρόνια και μέχρι τον ξαφνικό θάνατό του από καρδιακή προσβολή (1964) ξεχωρίζουν το γουέστερν «Βίαιος Άντρας» (1955) και «Οι 300 Σπαρτιάτες» (1962)

3. Το Καρφί

SnitchΠεριπέτεια 2013, ΗΠΑ, Έγχρωμη, Διάρκεια: 112′

Ο επιχειρηματίας Τζον Μάθιους (Dwayne Johnson) συντρίβεται όταν ο 18χρονος γιος του Τζέισον (Rafi Gavron) δέχεται ελάχιστη ποινή δεκαετούς κάθειρξης όταν συλλαμβάνεται με ένα πακέτο που του έδωσε ένας φίλος του, το οποίο χωρίς να γνωρίζει περιείχε παράνομες ναρκωτικές ουσίες. Όταν ο Τζέισον απορρίπτει μια προσφορά από την πολιτικά φιλόδοξη Γενική Εισαγγελέα Τζοάν Κίγκαν (Susan Sarandon) για μείωση της ποινής του κατασκευάζοντας αποδεικτικά στοιχεία εναντίον κάποιου άλλου, ο Τζον ζητά από την Κίγκαν να εισχωρήσει ως μυστικός πράκτορας στον κόσμο των ναρκωτικών για να βρει τα στοιχεία που ζητά. Ο Τζον διεισδύει σε μια βίαιη συμμορία της οποίας αρχηγός είναι ένας ανελέητος έμπορας ναρκωτικών ο Μαλίκ (Michael Kenneth Williams), αλλά στην προσπάθειά του να σώσει τον γιο του, θέτει σε κίνδυνο έναν άλλο αθώο (Jon Bernthal). Όταν απροσδόκητα αποκαλύπτει έναν σημαντικό «παίχτη» στο μεξικανικό καρτέλ ναρκωτικών (Benjamin Bratt), η ήδη επικίνδυνη περιπέτεια μετατρέπεται σε δυνητικά θανάσιμη.

Μια ταινία δράσης και περιπέτειας βγαλμένη από την πραγματικότητα από τον συν-σεναριογράφο και σκηνοθέτη Ric Roman Waugh (Felon).

Πηγή: entertainment.in.gr

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s