Smartphones εν πτήσει από σήμερα

H ΕΕ διευρύνει τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στη διάρκεια της πτήσης

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) ανακοίνωσε σήμερα τη διεύρυνση της χρήσης φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, όπως έξυπνα τηλέφωνα, ταμπλέτες και συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης, στα αεροπλάνα. Σύμφωνα με τον EASA οι συσκευές αυτές μπορούν να παραμένουν σε «λειτουργία πτήσης» (λειτουργία μη μετάδοσης) τόσο κατά τη διάρκεια της πτήσης όσο και κατά την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση, χωρίς κίνδυνο για την ασφάλεια της πτήσης.

Η σημερινή εξέλιξη προήλθε μετά από αίτημα του Αντιπρόεδρου της Κομισιόν για τις μεταφορές ΕΕ Σιμ Κάλας, ο οποίος είχε ζητήσει από τον EASA να αξιολογήσει ταχύτερα κατά πόσο είναι ασφαλής η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών σε λειτουργία μετάδοσης, εντός του αεροσκάφους.

«Σήμερα κάνουμε ένα πρώτο βήμα για να διευρύνουμε την ασφαλή χρήση ηλεκτρονικών συσκευών εντός του αεροσκάφους κατά την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση», δήλωσε ο κ. Κάλας, προσθέτοντας ότι στη συνέχεια, θέλουμε να εξετάσουμε πώς μπορούμε να συνδεόμαστε με το δίκτυο εντός του αεροσκάφους. Ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν είπε ότι η διαδικασία αυτή θα πάρει χρόνο και πρέπει να βασίζεται σε αποδεικτικά στοιχεία.

Οι επικαιροποιημένες οδηγίες ασφάλειας που δημοσιεύονται σήμερα αφορούν τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές που χρησιμοποιούνται σε λειτουργία «μη μετάδοσης», περισσότερο γνωστή ως «λειτουργία πτήσης». Επιτρέπουν, για πρώτη φορά, τη χρήση προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών σε λειτουργία πτήσης, σε όλα τα στάδια και σε όλη τη διάρκεια της πτήσης.

Μέχρι τώρα, όλες οι προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές έπρεπε να τίθενται εκτός λειτουργίας κατά την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση.

Ο κ. Κάλας ζήτησε από τον EASA να αξιολογήσει ταχύτερα το κατά πόσο είναι ασφαλής η χρήση συσκευών μετάδοσης εντός του αεροσκάφους – με την έκδοση νέων οδηγιών που θα δημοσιευθούν τους προσεχείς μήνες.

Γενικά, οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπουν, προς το παρόν, τηλεφωνική ή wi-fi σύνδεση από τη στιγμή που θα κλείσουν οι θύρες του αεροσκάφους έως ότου το αεροσκάφος φθάσει στον προορισμό του και ανοίξουν οι θύρες. Σήμερα, μόνον ειδικά εξοπλισμένα αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα να συνδέουν τους επιβάτες με ένα δίκτυο (μπορεί να επιτρέπεται μόνο σε ύψος πλεύσης). Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο επιβάτης δεν συνδέεται με το δίκτυο εδάφους, αλλά με ένα πιστοποιημένο ως προς την ασφάλεια σύστημα που διαθέτει το αεροσκάφος. Μέχρι στιγμής, υπάρχουν λίγα μόνον τέτοια εξοπλισμένα αεροσκάφη, αλλά μπορούμε να αναμένουμε ότι θα αυξηθούν τα επόμενα έτη.

Αναφορικά με τον πρακτικό αντίκτυπο της σημερινής ανακοίνωσης, η Κομισιόν διευκρινίζει ότι πλέον εναπόκειται σε κάθε αεροπορική εταιρεία να επικαιροποιήσει τους κανόνες λειτουργίας της. Πολλές εταιρείες αναμένεται να το πράξουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες θα πρέπει να τηρούν πάντα τις οδηγίες ασφαλείας του πληρώματος, και συνεπώς να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές μόνον εφόσον το επιτρέπει το πλήρωμα.

Πηγή: cytoday.eu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s