Διατροφικές συνήθειες κατά την εγκυμοσύνη

Μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά
Τα μαλακά τυριά παρασκευάζονται συνήθως από νωπό ή μη παστεριωμένο γάλα, που μπορεί να μεταφέρει μικρόβια που προκαλούν ασθένειες, όπως π.χ. τα βακτήρια που ευθύνονται για τη λιστερίωση, μια σοβαρή λοίμωξη.

Οι έγκυες γυναίκες έχουν 13 φορές περισσότερες πιθανότητες να προσβληθούν από λιστερίωση, η οποία μπορεί να αποβεί εξαιρετικά επικίνδυνη για τις ίδιες ή τα παιδιά τους.

Η παστερίωση σκοτώνει τα μικρόβια, μέσω της θερμότητας. Εάν είστε έγκυος, αποφύγετε την κατανάλωση προϊόντων όπως η φέτα, το μπρι, το καμαμπέρ και τα μπλε τυριά, εκτός εάν φέρουν την ένδειξη «παστεριωμένο».

Πικάντικες τροφές

 Παρόλο που πολλές γυναίκες ισχυρίζονται ότι τα πικάντικα φαγητά επιταχύνουν την έναρξη του τοκετού, δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να αποδεικνύουν αυτό τον μύθο. Τα πικάντικα μπορεί να προκαλέσουν καούρες, όχι όμως τοκετό.

Καφεΐνη

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση λιγότερων από 200 mg καφεΐνης την ημέρα (περίπου δύο μικρά φλιτζάνια) δεν συνδέεται με κίνδυνο αποβολής ή πρόωρης γέννησης. Ωστόσο, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο εάν η καφεΐνη συνδέεται με χαμηλό βάρος γέννησης.

 

Άψητο κρέας
Το άψητο κρέας αυξάνει τον κίνδυνο τροφικής δηλητηρίασης, η οποία θα μπορούσε να βλάψει σοβαρά εσάς ή το παιδί σας. Εάν νιώθετε λαχτάρα για χοτ ντογκ, λουκάνικα αλλαντικά κτλ, βεβαιωθείτε ότι είναι καλά ψημένα. Εάν έχετε αμφιβολίες, καλύτερα να φάτε κάτι άλλο.

 

Αβγά

Τα αβγά είναι μια πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης. Βεβαιωθείτε όμως ότι είναι καλά μαγειρεμένα καθώς τα ωμά αβγά μπορούν να μολυνθούν με το επικίνδυνο βακτήριο της σαλμονέλας.

 

 

Ψάρι

Η κατανάλωση ψαριού είναι καλή για εσάς και το μωρό σας. Ωστόσο, ορισμένα ψάρια έχουν υψηλά επίπεδα υδραργύρου, που μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου. Προτιμήστε ψάρια με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, όπως οι γαρίδες, ο τόνος σε κονσέρβα, ο σολομός, ο μπακαλιάρος και τα μύδια.

Φυλλικό οξύ
Το φυλλικό οξύ βοηθά στην πρόληψη σοβαρών γενετικών ανωμαλιών της σπονδυλικής στήλης και του εγκεφάλου. Όμως, είναι αποτελεσματικό μόνο εάν το παίρνετε πριν ακόμη μείνετε έγκυος και κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων της εγκυμοσύνης. Η συνιστώμενη δοσολογία είναι 400 μικρογραμμάρια για τις μη εγκύους και 600 για τις εγκύους.

Τζίντζερ για την πρωινή ναυτία
Οι πρωινές ναυτίες ταλαιπωρούν πολλές εγκύους το πρώτο τρίμηνο. Το τζίντζερ  μπορεί να βοηθήσει το στομάχι σας να ηρεμήσει. Μελέτες έχουν δείξει ότι 1 γραμμάριο τζίντζερ καθημερινά είναι αρκετό. Συμβουλευτείτε όμως τον γιατρό σας πριν πάρετε τζίντζερ. Ακόμη, οι μαλακές τροφές που δεν είναι πολύ πικάντικες και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, τα αλμυρά κράκερ και τα ξινά ποτά, όπως η λεμονάδα, μπορούν να βοηθήσουν.

Χορτοφαγική διατροφή

Εάν είστε έγκυος και ακολουθείτε χορτοφαγική διατροφή, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας σχετικά με τη λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων. Ορισμένες ουσίες, όπως η βιταμίνη 12, η βιταμίνη D και ο σίδηρος, είναι δύσκολο να προσλαμβάνονται αποκλειστικά μέσω μιας χορτοφαγικής διατροφής.

 

«Λαχτάρες» για περίεργα πράγματα
Η λαχτάρα για συγκεκριμένες τροφές είναι φυσιολογική στις εγκύους και, σε γενικές γραμμές, είναι εντάξει να ενδίδετε στους πειρασμούς, φτάνει να μην το παρακάνετε. Εάν όμως αισθάνεστε περίεργη λαχτάρα για πράγματα που δεν είναι τροφές, όπως π.χ. ο πάγος, το απορρυπαντικό ρούχων ή άλλα υλικά με έντονες μυρωδιές, ίσως να είναι σημάδι έλλειψης σιδήρου ή ψευδαργύρου. Ενημερώστε αμέσως τον γιατρό σας, αν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

 

Πηγή: cypriahealth.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s